آموزشی

تمیز کردن قابلمه سوخته

تمیز کردن قابلمه سوخته

برای همه ما پیش آمده که بخواهی قابلمه سوخته را تمیز کنیم.نکته مهم این است که برای تمیز کردن قابلمه سوخته از قاشق فلزی و سیم ظرفشویی استفاده نکنیم.چون این روش ها فقط به ظرف آسیب می زنند.

در ادامه مطلب راه حل های متفاوتی را به شما پیشنهاد می کنیم:

ساده ترین حالت این است که اگر مقدار سوختگی کم است، آب داخل ظرف بریزید و روی شعله بگذارید تا بجوشد.

 می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی هم داخل آن بریزید. با این کار بعد از چند دقیقه لکه‌های چسبیده به قابلمه شروع به کنده شدن می‌کنند. 

1_نمک

استفاده از نمک یکی از معروف‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن سوختگی قابلمه است. مقدار قابل‌توجهی نمک کف قابلمه بریزید. سپس قابلمه را با آب پر کنید.

آن را برای چند ساعت، روی شعله ملایم قرار دهید. لکه‌های سوختگی خودبه‌خود از کف قابلمه کنده می‌شوند.بعد از اینکه آب خنک شد، کف قابلمه را با یک پارچه‌ی نرم تمیز کنید.

2_جوش شیرین

جوش شیرین یک ترکیب عالی برای تمیز کردن قابلمه آلومینیومی است. روش استفاده از جوش‌شیرین نیز مثل نمک است. چند قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با آب خلوط کنید تا مواد مثل خمیر شود. قابلمه را برای چند ساعت کنار بگذارید. سپس آن را با یک پارچه‌ی نرم تمیز کنید.

3_سرکه

سرکه در این مواقع به شدت اثرگذار است.چند قاشق سرکه را با یک فنجان آب داخل قابلمه ترکیب کنید و قابلمه را برای چند دقیقه روی حرارت قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

4_لیمو

در این روش، دو عدد لیمو را برش دهید و به مدت ۱۰ دقیقه در مقداری آب بجوشانید، سپس آب و لیمو‌ها را خالی کرده و قابلمه را بشویید. در این روش اسید لیمو‌ها برای نرم کردن سوختگی‌ها کافی بوده و در آخر تنها لازم است که ظرف را تمیز کنید.

۵_قرص ماشین ظرفشویی

 کف قابلمه را آب بریزید و یک تا دو قرص ماشین ظرفشویی را داخل آب قرار دهید. آن را هم بزنید تا قرص حل شود.

قابلمه را با محلول درون آن برای چند ساعت کنار بگذارید. این موضوع به میزان سوختگی قابلمه بستگی دارد. روز بعد قابلمه را طبق روال عادی بشورید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *