آموزشی

مواد شوینده ماشین ظرفشویی و محصولات کمکی ماشین ظرفشویی

dishwasher rinse aid

این روزها با افزایش مشغله‌ی افراد، اموری چون شستشوی ظروف به کاری دشوار و عذاب‌آور تبدیل شده‌است.

لزوم شستشوی با کیفیت کلیه ظروف آشپزخانه، برای همه‌ی اعضای خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ماشین ظرفشویی در طی سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین وسایل در صنعت لوازم‌خانگی تبدیل شده‌است.

شما می‌توانید تقریبا در تمام خانه‌ها این دستگاه فوق‌العاده را پیدا کنید. به طور کلی افراد برای شستشوی ظروف خود در ماشین ظرفشویی از مواد شوینده‌ی کپسولی یا قرص شوینده استفاده می‌کنند. نکته اینجاست که این موارد تنها شوینده‌ مناسب شستشوی انواع ظروف نیستند.

انواع و اقسام شوینده های ظروف مخصوص ماشین ظرفشویی وجود دارد که هر یک قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. مساله این است که چون تنوع مواد شوینده زیاد است، ممکن است افراد در انتخاب شوینده‌ مناسب برای ماشین ظرفشویی خود دچار سردرگمی شوند.

در این محتوا قصد داریم تا به بررسی انواع و اقسام مواد شوینده مورد استفاده در ماشین‌های ظرفشویی و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها بپردازیم.

انواع مواد شوینده ظروف در ماشین ظرفشویی

شوینده های نوع اول: قرص ظرفشویی

اگر که به دنبال ماده شوینده ای هستید که هم استفاده از آن راحت و بی‌دردسر باشد هم بالاترین میزان پاک‌کنندگی ظروف را در بین سایر شوینده ها داشته باشد، ما به شما قرص ماشین ظرفشویی را پیشنهاد می‌دهیم.

قرص‌های ظرفشویی در صدر جدول محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین شوینده های ظروف هستند و بیش از 67% سهم فروش مواد شوینده ماشین ظرفشویی بازار را تشکیل می‌دهند.

شوینده های نوع دوم: پودر ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی یک راه مقرون به صرفه برای شستشوی ظروف شما است.

همانطور که گفتیم، قرص‌های ظرفشویی به دلیل قابلیت‌هایی که دارند قیمت بالایی نیز دارند و به همین علت ممکن است راهکار مقرون به صرفه‌ای برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی نباشند.

پودر ظرفشویی یک انتخاب اقتصادی بوده و توانایی شستشوی انواع و اقسام ظروف را دارد.

تنها مساله‌ای که این نوع شوینده ها دارد؛ مشاهده لکه و سفیدک روی ظروف پس از شستشو هست که این مساله به خاطر عدم حل‌شدن کامل پودر شوینده می‌باشد.

اگر می‌خواهید از پودر ظرفشویی استفاده کنید بهتر است که از برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی با درجه حرارت بالاتر آب استفاده نمایید.

شوینده های نوع سوم: ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی یک انتخاب بسیار مناسب برای شستشوی ظروف با استفاده از ماشین ظرفشویی است.

از لحاظ ویژگی و نحوه‌ی عملکرد، ژل ظرفشویی نقاط اشتراک زیادی با قرص ظرفشویی دارد.

میزان شستشوی خوب و مناسب در کنار قابلیت حلالیت بالا، منجر شده تا ژل ظرفشویی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شستشوی ظروف مختلف باشد.

از لحاظ قیمت؛ ژل ظرفشویی از قرص ظرفشویی ارزان‌تر و از پودر ظرفشویی گران‌تر است.

بنابراین می‌توان گفت ژل ظرفشویی تا حد زیادی شبیه به قرص ظرفشویی بوده اما با هزینه‌ای پایین‌تر. علاوه بر این، حلالیت بالای این نوع شوینده ها باعث عدم ایجاد رسوب در سیستم آبرسانی و لوله‌کشی ماشین ظرفشویی می‌شود.

فروشگاه اینترنتی اکتواش

 
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *