آموزشی

چرا باید ماشین ظرفشویی را جرم گیری کرد؟

چرا باید ماشین ظرفشویی را جرم گیری کرد؟

در این مقاله میخواهیم به اینکه چرا باید ماشین ظرفشویی را جرم گیری کرد، بپردازیم.

جرم گیری ماشین ظرفشویی از جمله کار‌هایی است که در افزایش میزان کارکرد این وسیله موثر است‌. ماشین‌های ظرفشویی‌ با مزایایی که دارند باعث می‌شوند تا در هنگام شستن ظروف میزان آب کمتری مصرف شود.

همچنین وقت زیادی از شما برای شستن ظرف‌ها نمی گیرد‌‌. اما همین وسیله محبوب ممکن است با گذشت زمان در اثر عوامل مختلفی دچار رسوب شود و به تعمیر نیازمند شود.

علت مهم بودن جرم گیری ماشین ظرفشویی

نجام عمل رسوب زدایی، در فواصل زمانی مشخص برای ماشین ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که اگر نادیده گرفته شود باید شاهد از بین رفتن دستگاه برقی خود و تعمیرات پی در پی آن باشید.

در قسمت پایین برخی از موارد اهمیت رسوب زدایی ظرفشویی را می‌خوانید:

  • بروز بوی بد و ناخوشایند
  • کاهش قدرت تمیز کنندگی دستگاه
  • کاهش میزان طول عمر ماشین ظرفشویی
  • افزایش فشار وارد شده به دستگاه
چگونه از ایجاد رسوب و جرم در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنیم؟

ایجاد رسوب در ماشین‌های ظرفشویی امری عادی است؛ اما در واقع چگونگی استفاده از این دستگاه و رعایت برخی نکات باعث می‌شود تا شما خیلی کمتر نیاز باشد تا دستگاه خود را جرم گیری کنید.

در ادامه برخی از نکاتی که لازم است آن‌ها را رعایت کنید برای شما آورده‌ایم:

  • با آب سرد ظروف را در ماشین ظرفشویی نشویید. دمای آب را تا 50 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا ظروف بسیار تمیز شسته شوند و چربی‌ها ایجاد جرم و رسوب نکنند‌‌‌‌.
  • قبل از قرار دادن ظرف‌ها در دستگاه سعی کنید تمام خرده غذا‌های باقیمانده مانند برنج را از روی ظروف پاک کرده باشید؛ زیرا این مواد خارجی روی پمپ تخلیه قرار گرفته و آن را مسدود می‌کنند.
  • از مواد شوینده نامناسب برای ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

حتما پیش از خرید مطمئن شوید که موارد مصرفی آن برای استفاده در ماشین ظرفشویی استاندارد است‌‌. بعلاوه، برای جرم گیری ماشین ظرفشویی از مواد تمیز کننده مناسب استفاده کنید و این کار را در فواصل زمانی معین و بطور مرتب تکرار کنید.

فروشگاه اینترنتی اکتواش

 
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *